Komen UBSA

Memuatkan berita semasa UMNO Bahagian Shah Alam untuk ahli-ahli yang peka dan ingin tahu perkembangannya terutama pandangan mengenai kepimpinan dan arahtujunya. E-Mail komen: komenubsa@yahoo.com

Friday, May 30, 2008

Raja Taharudin Bertanding Ketua UMNO Bahagian

Sah YM Raja Taharudin Raja Nongchik akan bertanding Ketua UMNO Bahagian Shah Alam.

Beliau mengumumkan menawarkan diri dihadapan AJK Bahagian, Ketua-Ketua cawangan dan kepimpinan Pemuda yang hadir pada hari Rabu malam 28 Mei dirumahnya diBukit Jelutong.

Dalam ucapan penawaran dirinya beliau menyatakan bahawa beliau rasa terpanggil untuk mengukuhkan kembali keutuhan UMNO Bahagian yang seolah-oleh hilang pedoman apabila tewas dalam PRU 12 baru-baru ini.

Beliau malu melihat bagaimana Melayu dan UMNO diperlekehkan oleh kelompok tertentu yang terus menghentam raja danbangsa Melayu. Beliau mengajak rakan-rakan yang ada untuk mengembalikan UMNO kelandsan perjuangannya kembali dan menebus maruah bangsa Melayu yang kian terhakis. "Jika perlu saya sanggup berjuang ketitisan daraha yang akhir", katanya penuh semangat.

Dalam majlis yang sama beliau mengumumkan rakan-rakan barisan utama pasukannya iatu Sdra Jeffri Ahmad (Timbalan Ketua) dan Tuan Hj. Md. Taib Mat (Naib Ketua).

Ini adalah barisan muktamad yang akan menawarkan diri kepada ahli-ahli cawangan UMO semasa persidangan UMNO Cawangan yang akan berlangsung pada bulan Julai ini dan pemilihan bahagian pada bulan Oktober nanti.

Beberapa ketua cawangan dan ketua pemuda menyatakan mereka terpegun dan kagum dengan ucapan yang dibuat oleh Raja Taharuddin dan menyifatkannya ucapan ikhlas yang terbit dari seorang pejuang .