Komen UBSA

Memuatkan berita semasa UMNO Bahagian Shah Alam untuk ahli-ahli yang peka dan ingin tahu perkembangannya terutama pandangan mengenai kepimpinan dan arahtujunya. E-Mail komen: komenubsa@yahoo.com

Friday, May 30, 2008

"Nawawi Itu Kuat. Nawawi itu Kaya" Kata Salamon

Raja Taharudin beritahu dia terima panggilan dari Dato Salamon.

"Betulkah you nak bertanding ketua bahagian? Tanya Salamon dengan nada agak tinggi.

"Betul." jawab Raja Taha

"Kenapa you nak bertanding? Adakah you dipujuk oleh Taib Mat? Buat apa you nak ikut cakap dia" Soal Salamon.

"Dato, saya terpanggil untuk bertanding kerana melihat keadaan UMNO yang teruk dan kucar-kacir. Saya rela hati menawarkan diri saya. Jawatan itu kosong dan Dato sendiri nak mengundur diri. Tidak ada sesiapa pun yang paksa saya", balas Raja Taha.

Salamon terdiam sejenak.

"Tak payahlah bertanding. You kalah. Buang masa you sahaja. Nawawi itu kuat."kata Salamon

"Kalau Nawawi itu kuat mengapa dia boleh kalah pilihanraya. Dia wakil rakyat. Dia seorang EXCO. Kalau betul-betul kuat dia tidak akan kalah pilihanraya. Buat apa kuat dalam UMNO sahaja kalau kalah pilihanraya? Tanya Raja Taha pula.

Salamon terdiam lagi.

"Nawawi kuat. Saya akan bagi dia "full support". Saya dah dua puloh tahun jadi pemimpin bahagian ini. Saya ada ramai pengikut. Saya kenal ramai orang". kata Salamon.

"Saya minta Dato adil. Biarlah ahli-ahli UMNO buat penilaian. Dulu saya banyak bagi sokongan pada Dato. Kali ini Dato bagilah pula sokongan pada saya. "balas Raja Taha.

Salamon terdiam.

"Tak boleh. Saya akan beri sokongan pada Nawawi. Dia itu kaya dan banyak duit" sambung Salamon.

"Dia kaya ke? Kaya macam mana Dato?" Tanya Raja Taha. "Kalau dia kaya saya minta dia dan saya sama-sama umumkan pemilikan harta yang kami ada. Saya nak tahu dari mana dia dapat harta kekayaannya. Dato tahu saya cari duit dengan cara saya sendiri, bukan melalui politik atau UMNO. Tidak ada seinci tanah pun saya dapat dari UMNO. Saya pun ramai kawan-kawan yang akan tolong saya", sambungnya lagi

Salamon terdiam lagi.

Perbualan tamat disitu.