Komen UBSA

Memuatkan berita semasa UMNO Bahagian Shah Alam untuk ahli-ahli yang peka dan ingin tahu perkembangannya terutama pandangan mengenai kepimpinan dan arahtujunya. E-Mail komen: komenubsa@yahoo.com

Monday, April 07, 2008

Perubahan Kepimpinan UMNO Bahagian

Dari sumber yang boleh dipercayai Salamon Selamat telah memaklumkan hasratnya untuk melepaskan jawatan Ketua UMNO Bahagian Shah Alam dalam pemilihan bahagian tahun ini.

Dia telah memberitahu Timbalannya Ahmad Nawawi untuk bersedia mengambil alih kepimpinan. Lebih dari itu beliau juga meminta supaya bersedia untuk menghadapi pertandingan dalam pemilihan tersebut.

Sebaik mendapat petunjuk tersebut Nawawi telah mula mengadakan sesi pertemuan dengan kepimpinan cawangan. Ketua-ketua cawangan telah mula didekati.

Seorang sahabat saya yang juga seorang ketua cawangan telah ditemui dan menyatakan ingin meminta pertolongan. Sahabat saya berkata dia hairan sekali kerana baru inilah Nawawi menyapa untuk meminta pertolongannya. Dulu masa dia jadi wakil rakyat dan EXCO sahabat saya berjumpa Nawawi mahu dapatkan bantuan tetapi tidak dilayan.

Inilah yang dikatakan adat dan resam dunia. Masa berkuasa dan berada diatas kita lupa pada tanah dibumi sana. Hanya bila kita jatuh berdebuk baru kita tahu rupa-rupanya da makhluk lain melata diatas bumi.