Komen UBSA

Memuatkan berita semasa UMNO Bahagian Shah Alam untuk ahli-ahli yang peka dan ingin tahu perkembangannya terutama pandangan mengenai kepimpinan dan arahtujunya. E-Mail komen: komenubsa@yahoo.com

Saturday, August 19, 2006

Razali Petai Pusing 180 Darjah

Seorang ketua cawangan yang juga AJK Bahagian berbisik kepada saya.

"Menyampah aku tengok Razali "petai" tu", bisiknya. "Dulu bukan main lagi hentam Salamon. Masa penyampaian duit cawangan diCIAST pun dia tak turun jumpa Salamon bila nama dipanggil. Malam ni lain macam pula", tambahnya lagi.

Kawan saya ini berbisik selepas majlis taklimat ketua cawangan pada malam 12hb. Ogos 2006. Razali dikatakan ambil mikrofon selepas majlis lalu menjerit mengajak hadirin mengikutnya membuat laungan.

"Hidup Ketua Bahagian! Hidup Timbalan Ketua Bahagian!". Ada yang tergamam terus ikut beliau. Ramai pula yang senyum sinis.

Razali Petai Ketua UMNO Cawangan 17 Bandar. Dia seorang yang agak bercelaru. Dalam pemilihan yang lalu dia menyokong Kamarulzaman menentang Salamon. Beberapa tahun dahulu semasa ucapan penangguhan dia mengatakan "anak babi" kepada Ali Ibrahim dan kumpulannya.

Kini dia sudah berbaik dengan Ali Ibrahim. Sudah jadi satu geng. Dalam ucapan penangguhan baru-baru ini dia diberikan ucapan untuk berucap. Kali ini nadanya lain sekali. Dia menyokong ketua bahagian dan menghentam 3 orang yang letak jawatan.

Dalam ucapan sokongan itu dia juga masuk jarumnya. Meminta jika dia boleh diberikan sedikit projek.

Khabarnya selepas pemilihan lepas dan setelah membantu isteri Dato Zain dan Kamarulzaman dia ada bertemu Dato Zain membawa cadangan projek. Malangnya fail yang dibawanya kepada Dato Zain telah dicampak oleh Dato Zain.

Dalam satu mesyuarat KEMAS beberapa bulan dahulu di Dewan Anggerik dia telah berkata sesuatu pada Ramli Adnan. Bila ramli cuba menegurnya, dia tolek Ramli sampai terduduk ke atas bangku. Setelah turun ke lobby bangunan UMNO dia telah dibelasah oleh Ramli. Heboh satu Shah Alam hal dia kena belasah dengan Ramli.

Itulah kisah Razali Safar yang pusing 180 darjah menyokong Dato Salamon. Besok kita belum tahu lagi kemana arahnya....