Komen UBSA

Memuatkan berita semasa UMNO Bahagian Shah Alam untuk ahli-ahli yang peka dan ingin tahu perkembangannya terutama pandangan mengenai kepimpinan dan arahtujunya. E-Mail komen: komenubsa@yahoo.com

Friday, August 18, 2006

Keputusan Lantikan Ahli Majlis - Siapa betul

Dalam isu perlantikan ahli majlis kenyataan kedua pihak amat berbeza sekali.

Seperti yang dilaporkan oleh agendaselangor.com (lihat posting) Dato Salamon dalam sidang akhbarnya menyatakan bahawa hanya 3 orang yang menentang perlantikan Shahrin. Majoriti ahli-ahli mesyuarat pengurusan menyokong cadangan lantikannya. Kerana tidak puas hati maka 3 orang tersebut letak jawatan. Jika ini betul maka Dato Salamon telah membuat keputusan yang betul.

Surat penjelasan (lihat posting berkenaan) dari 3 orang yang meletak jawatan menunjukkan 5 orang tidak bersetuju (Shamsudin, Manan, Md Taib, Jumaedah, Niawaty), 2 menyokong (Salamon dan Zulkarnain), 1 berkecuali (Rahim). Nawawi sudah meninggalkan mesyuarat sebelum perkara itu dibincang.

Jumaeah mahukan jawatan itu dikembalikan kepada Pergerakan Puteri sementara Niswaty menyatakan tidak perlu untuk Nawawi mempunyai wakilnya pula. (Undian tidak pernah dibuat tetapi sudah memadai dengan kenyataan).

Jika kenyataan dalam surat penjelasan itu betul maka kredibiliti Salamon menjadi satu persoalan kenapa dia sanggup memutarbelikan isu sehingga begitu rupa.


hputusa