Komen UBSA

Memuatkan berita semasa UMNO Bahagian Shah Alam untuk ahli-ahli yang peka dan ingin tahu perkembangannya terutama pandangan mengenai kepimpinan dan arahtujunya. E-Mail komen: komenubsa@yahoo.com

Friday, April 18, 2008

Apakah Kredibiliti Anda?

Ada orang bertanya saya apakah kredibiliti saya sebagai pemerhati, penganalisis dan pengkritik politik UMNO Bahagian Shah Alam?

Saya terpegun dengan soalan ini. Lalu saya fikir apakah pengalaman dan pemerhatian yang pernah saya lalui.

Saya mula berjinak dengan senario politik Shah Alam bila Hj. Zin Mohamad (sekarang Dato Zin Menteri Kerjaraya) menawarkan diri bertanding menentang Kamaruddin Ahmad pada tahun 1989. Saya diletak sebagai perancang hinggakan dipanggil "Professor" (gelaran yang lekat hingga kehari ini). Sahabat saya Kapt Sudirman turut membantu.

Apabila Hj. Zin jadi Ketua Pemuda saya dilantik Penolong Bendahari selepas Hj Sukaiman (BSN) terpaksa lepaskan jawatan sebab Kumpulan A. Untuk mantapkan saya jadi SU Kerja Pemuda UMNO bila Shamsuddin Latip dibawa masuk sebagai Bendahari.

Tahun 1993 saya jadik AJK Pemuda & Pengerusi Biro Latihan. Tahun itu juga saya jadi AJK Bahagian (bila Salamon tewaskan Sujak) dan jadi SU Penerangan (Amzah Umar jadi KPn). Semasa Salamon bertanding lawan Sujak saya dalam "kumpulan" kecil penggerak utama. Saya kemudiannya pernah jadi SU Pemuda Bhg bila pecah sempadan.

Tahun 1995 saya jadi AJK Bhg dan Pengerusi Biro latihan. Masa Mat Ripen jadi Ketua Penerangan saya adalah SU Penerangan dan AJK Bahagian.

Tahun 2004 saya adalah Ketua Penerangan UMNO Bahagian Shah Alam hinggalah saya meletak jawatan pada bulan Jun 2006 bila tidak selari dengan Ketua Bahagian.

Bermaknalah sudah hampir 2o tahun saya berkecimpung diperingkat bahagian dalam UMNO Bahagian Shah Alam.

Tidakkah itu mencukupi untuk saya menjadi pemerhati, penganalisis dan pengkritik perkembangan politik UMNO Bahagian Shah Alam?